بازارسازی برای صادرات مس به کشورهای هدف
محسن سلیمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موجرسا»؛ از اقدامات جدید اتحادیه مس در راستای بازارسازی و شناسایی بازارهای خارجی خبر داد و اظهار کرد: در راستای کنسرسیوم و اتحادیه مس، برنامههای مشخصی برای توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار گرفته است.
بیشتر بخوانید
وی تصریح کرد: ما بازارهای عمان، ترکیه، عراق و اربیل را شناسایی کردهایم و در نظر داریم به این کشورها سفر کرده و بازارهای آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهیم.
رئیس اتحادیه مسگران زنجان همچنین به انجام مطالعات بازاریابی و بازارسازی در حوزه مس اشاره کرد و گفت: اقدامات قابلتوجهی در این زمینه انجام شده است.
وی افزود: در خصوص کاتالوگسازی و بستهبندی محصولات مس، اقدامات مهمی در راستای معرفی بهتر محصولات در بازار جهانی صورت گرفته است.
سلیمی تأکید کرد: این اقدامات بهعنوان بسترسازی برای ورود به بازارهای جهانی به شمار میآید و در حال حاضر چندین کشور هدف برای صادرات محصولات مس مشخص شده است.
وی هدف اصلی این تلاشها را صادرات مستقیم مس از زنجان به بازارهای جهانی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: بسترسازی و شناسایی نیازمندیهای اولیه برای ورود به این بازارها در حال انجام است و ما امیدواریم که بهزودی شاهد نتایج مثبت این اقدامات باشیم.
تلاش برای صادرات مستقیم مس
رئیس اتحادیه مسگران زنجان از تلاشهای این اتحادیه برای بهبود وضعیت صادرات مس از استان زنجان خبر داد و اعلام کرد: در حال حاضر صادرات این محصول به صورت غیرمستقیم و از طریق واسطهها انجام میشود و هدف اصلی آنها دستیابی به صادرات مستقیم است.
وی گفت: ما سعی داریم در عرصه صادرات گامهای بلندی برداریم. در دو و نیم سال گذشته، به دلیل مشکلات داخلی، تمرکز ما بر روی حل مسائل بوده است.
سلیمی به چالشهای موجود در زمینه امور مالیاتی، بیمه و مسائل تعزیراتی اشاره کرد و افزود: در برخی موارد، مشکلاتی وجود داشت که به زنجیره تولید و عرضه صنعت مس آسیب میزد، اما اکثر این مشکلات برطرف شده است.
وی ادامه داد: اکنون در مسیر صادرات مس هستیم و بسیاری از موانع قبلی حل شده است. همچنین، موضوع بیمه فعالان صنعت مس نیز بهبود یافته و مشکلات مربوط به آن بهطور قابلتوجهی کاهش یافته است.
رئیس اتحادیه مسگران زنجان با ابراز امیدواری تأکید کرد: با ادامه این روند، صادرات مس از زنجان میتواند به طور مستقیم به بازارهای جهانی افزایش یابد.
شناسایی بازارهای هدف در شرایط رکود
وی از چالشهای فروش و رکود موجود در بازار مس خبر داد و تاکید کرد: شناسایی بازارهای هدف صادراتی در اولویت قرار دارد.
سلیمی ابراز داشت: در حال حاضر با رکود بازار مواجه هستیم و به دنبال اقدامات لازم برای ورود به بازار جهانی هستیم تا این مشکل را حل کنیم.
وی بر اهمیت همکاری با نهادهایی مانند اتاق بازرگانی تاکید کرد و افزود: برای حل مشکلات فعالان صنعت مس، نیازمند یاری این ارگانها هستیم.
رئیس اتحادیه مسگران زنجان همچنین به جایگاه زنجان بهعنوان قطب صنایع فلزی اشاره کرد و گفت: استان زنجان در زمینههای مختلف صنعتی فعال است و باید از این ظرفیتها بهرهبرداری کنیم.
وی با بیان اینکه صادرات را با ارادهای قوی در دستور کار قرار دادهاند، افزود: به قطع یقین در این مسیر موفق خواهیم بود و امیدواریم که با شناسایی و دستیابی به بازارهای جدید، وضعیت بازار مس در زنجان بهبود یافته و این استان به جایگاه مناسبی در بازارهای جهانی دست یابد.
انتهای خبر/